Uw apotheek in Tilburg

Apotheek Dalem is uw vertrouwde full-service apotheek. Begin 2023 hebben wij ons klanttevredenheidsonderzoek gedaan en heeft u ons een ruime 8,5 gegeven! Een resultaat waar wij trots op zijn. Maar vooral de opmerkingen maakten ons erg blij. Een greep uit de opmerkingen:

  • "Het team staat altijd voor je klaar en denkt met je mee"
  • "Gelukkig hoef je niet zo lang te wachten"
  • "Vriendelijke gezichten en goede service"

Ook in 2024 staan wij weer voor u klaar met onze zorg. Met een nieuw logo, maar met dezelfde vertrouwde gezichten. Als zelfstandige apotheek zijn wij in staat snel met u te schakelen en zorg-op-maat te bieden, zonder dat een groot concern hierover zijn zegje moet doen. Snel, persoonlijk, gemakkelijk.

Onze services:

  • Gratis 24 uur per dag uw medicijnen ophalen in onze 24-uurskluis
  • Gratis bezorging
  • Wij vragen uw chronische recepten automatisch voor u aan
  • Altijd uw medicijndossier beschikbaar op computer of telefoon
  • U wordt altijd snel en vriendelijk geholpen.
  • U krijgt altijd een duidelijk bericht wanneer uw medicijnen weer klaar staan
  • Voor vragen of een gesprek met de apotheker kunt u altijd contact opnemen.
  • Op alle zelfzorgproducten standaard 5% korting.

Medicijnconsult

Voor een persoonlijk medicijnconsult bent u welkom in onze apotheek. Wij hebben hiervoor een aparte spreekkamer om uw privacy volledig te kunnen garanderen. De aparte spreekkamer is ingericht voor het bespreken van langere vragen, een uitgebreid medicijnconsult of delicate kwesties. U kunt hiervoor een afspraak maken met uw apotheek.

Begeleidingsgesprek bij een nieuw medicijn

Krijgt u een medicijn voor de eerste keer mee van de apotheek? Dan krijgt u aan de balie uitleg over uw medicijn. Door dit begeleidingsgesprek kunt u veilig en bewust uw nieuwe medicijn gebruiken.

Elke patiënt is anders. Dus medicijngebruik is maatwerk. De apotheekmedewerker checkt of uw medicijn bij u past, of de dosering klopt, of er geen wisselwerkingen optreden met uw andere medicijnen. Dan legt de apotheekmedewerker uit hoe u het medicijn goed kunt gebruiken. Voor veilig medicijngebruik is het begeleidingsgesprek van levensbelang.

Onderdeel van de zorg die de apotheker verleent als u voor het eerst een medicijn meekrijgt, is een begeleidingsgesprek. U krijgt dit adviesgesprek ook als u een medicijn wel eerder gebruikte, maar de laatste keer meer dan 1 jaar geleden is. Officieel heet dit ‘Terhandstelling en begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel’. U kunt het onder die naam terugvinden op het declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar.

Is het gesprek verplicht?

Ja, van apothekers en apotheekmedewerkers wordt verwacht dat ze een begeleidingsgesprek voeren. Anders mogen ze het medicijn in principe niet meegeven.

Inhoud begeleidingsgesprek

In het begeleidingsgesprek bespreekt de apotheekmedewerker met u wat u van uw medicijn kunt verwachten. Hij of zij vertelt iets over:

  • De werking van het medicijn;
  • Hoe het medicijn moet worden gebruikt en de dosering;
  • Mogelijke bijwerkingen;
  • Meer eetlust.
  • Eventuele andere bijzonderheden, adviezen of waarschuwingen;
  • Eventuele wisselwerkingen met andere medicijnen die u gebruikt.

Op de rekening van uw zorgverzekeraar ziet u:

  • De kosten van het medicijn zelf;
  • De kosten voor de apotheekzorg (Terhandstelling en begeleidingsgesprek nieuw medicijn).

De precieze kosten verschillen per verzekeraar en vallen meestal onder uw eigen risico. Neem voor vragen over de kosten contact op met de klantenservice van uw zorgverzekeraar.

Het maakt niet uit of u dure of goedkope medicijnen krijgt. De apotheker ontvangt een vast bedrag. Niet voor de pillen. Maar voor de zorg die hij levert. Zo krijgt u onafhankelijk advies.

Bron: apotheek.nl